كتاب حقوق مطبوعات در جمهوری اسلامی ایران و آمریكا منتشر شد
نوشته شده توسط : xmovies

این كتاب به بررسی تطبیقی آزادی‌ها، امتیازها، محدودیت‌ها، جرایم، كیفرها و نظام دادرسی دو كشور ایران و آمریكا می‌پردازد.

مطبوعات در طول تاریخ بشر، به عنوان ركن چهارم دموكراسی، همواره یكی از زمینه‌های چالش‌برانگیز در بحث افكار عمومی و پاسخگو كردن مسوولان در قبال نیازهای عمومی و جامعه بوده‌اند.

در این میان علی‌رغم پیشرفت‌ فناوری‌های ارتباطی و اطلاعاتی، هر چند دگرگونی‌های بسیاری در شیوه اطلاع‌رسانی و انتشار نشریات ایجاد شده، اما این تحولات هیچگاه موجب كاهش نقش این رسانه در اطلاع‌رسانی به جامعه و مخاطبان نشده‌ است.

در این كتاب می خوانیم : مطبوعات بنابر رسالت خود و اهدافی كه دارند، هم در قانون اساسی و هم در قانون مطبوعات دارای حقوقی هستند. بخصوص با افزایش تعداد روزنامه‌ها و مجله‌ها در دوران پس از جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و نیز گوناگونی بینش‌های اجتماعی و فرهنگی نشریات، شرایط مساعدتری برای فضای عمومی مطلوب فعالیت‌های مطبوعاتی فراهم شده كه تحت تأثیر این شرایط توجه به تحكیم و تقویت قانون برای حفظ و حراست از آزادی مطبوعات و نیز حدود و حقوق آن فزونی یافته است. بنابراین آزادی در حوزه مطبوعات باید در راستای سیاست‌ها و اهداف آنها باشد و كاركرد مطبوعات به عنوان رسانه عمومی در جامعه مدنظر قرار گیرد.

نویسنده این كتاب با بررسی حقوق نشریات در جمهوری اسلامی ایران و تطبیق آن با حقوق نشریات در ایالات متحده آمریكا، پنجره تازه‌ای را در این حوزه می گشاید.

كتاب حقوق مطبوعات در جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده آمریكا در 314 صفحه و شمارگان 2000 نسخه و با قیمت 40 هزار ریال توسط دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به بازار كتاب عرضه شد.

اطلاع**9131**1717





:: برچسب‌ها: ایالات متحده , تایلند ,
:: بازدید از این مطلب : 530
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : سه شنبه 11 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
ho3in89 در تاریخ : 1390/11/11/2 - - گفته است :
سلام وبلاگ خوبی دارین.بهم سر بزن جدیدترین آهنگها واسه دانلود توش هست در ضمن آهنگ درخواستی هم میتونی بدی و حداکثر تا24 ساعت لینک دانلودشو برات میزارم.منتظرتما....در ضمن اگه ممکنه با اسم جدیدترین آهنگهای ایرانی لینک کن خبرم کن تا منم لینکت کنم


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: